

اولین سوپر مدل مشهور هندی، مولف کتاب آشپزی، مجری برنامه آشپزی و هنرپیشه 38 ساله هندی، زن سلمان رشدی بوده و به فاصله کمی بعد از اینکه سلمان لقب شوالیه رو گرفت درخواست طلاق رو امضاء کردند. در ویکی پدیا. و سایت شخصیش
زاپاسها هم حق دارند
Mar 6, 2008
پادما لاکشمی زن سابق سلمان رشدی
Labels: زن
Mar 5, 2008
Feb 18, 2008
من کیستم؟
من آن قدرت درون طبیعت، من آن خشم فروخورده زمینم که برده بارانم
باران که میزند به پشت ابر سیاه تازیانه خشم رعدش را... آن سلحشور درون من زنده میشود و به تاراج منطق بادینان و بیدینان و غاصبان حکمت طبیعت دندانهای تیزش را به روز موعود حواله میدهد.
من برده بارانم. به همین صراحت که میبینی، من برده معجزه خیس طبیعت هستم. برده بارانم
Feb 14, 2008
Ms Vista
داشتم برای پسر خواهرم ویندوز ویستا نصب میکردم!
بعد خداییش جا نداشت بگم آشغال. نه آشغال نبود. زیبا و قشنگ بود.
فقط یک نموره وضعیت فرق فوکوله.
سیستم خواهرزادهه یک گیگ رم داشت. پنتیوم 4 فول کش 3 گیگاهرتز و هارد 250 گیگ
خب رو این هرچی هم قروقنبیل بیای میکشه دیگه!
راست میگه سیستم عامل باید روی یک سیستم معمولی مثل مال افه بیاد
پنتیوم 4 فول
رم 512
هارد 80
---
KDE4 میتونه خیلی بیشتر از ویستا قروقمبیل بیاد. اگر دنبال این چیزها باشین
Feb 12, 2008
یک شات از Damage
ژولیت بینوشه در آغاز راه هنرپیشگی و قبل از آنکه دستمزدهای 35میلیون دلاری بگیرد در فیلم Damage (خسارت) نقش زن عجیب آنا را بازی میکند، آنا زنی که به کارهای هنری و عتیقه مشغول است، با پدر دوست پسرش [که قرار ازدواج دارند] رابطه مخفیانه دارد، در اوایل فیلم چنین به نظر میرسد که این مرد سیاستمدار است که به پسرش خیانت میکند و اوست که در آتش غریبی میسوزد، ولی یک جایی این آنا است که پسر را در هتل قال میگذارد و در خیابان به پدر کام میدهد! و این آنا است که آپارتمان مجردی را اجاره میکند، گلهای قرمز میخرد، همان آپارتمان که پسرک از پلههای بلندش، بعد از دیدن پدر و همسرش در هم، سقوط میکند و کشته میشود. (اینکه چه شد که پسر مشکوک شد؟ آدرس را از کجا آورد؟ و آیا مادر پسر ماست بود و هیچ نفهمید؟ را فیلم حوصله ندارد به ما بگوید.)
کارگردان (ماله) دوست دارد هر شات دوربین مثل یک عکس یادگاری باشد، آنقدر کش میدهد گاهی و آنقدر بیخود کاری میکند گاهی که حوصلهات سربرود. ولی یک چیزهایی باعث میشود تا آخرش صبر بکنی.
مسالهای غریبی که بعد از 15 سال از ساختهشدن فیلم (محصول 1992) برای من قابل هضم نیست، حدس میزدم باید یکی از مردها را کشت، ولی کدامیک مساله سختی بود... و آن زن عجیب که لباسهایش را پوشید و رفت...
تریلر فیلم: (لینک)
Labels: فیلم
Feb 5, 2008
زمستان هشتاد و شش
در زمستان هشتاد و شش برف و سرمای شدیدی ایران را فراگرفت.
در این زمستان خاص، آقای زی و هم-دهاتیهایش گرفتار قطعی گاز و سرمای شدیدی شدند که در چند دهه گذشته بیسابقه بود. ولکن این مردمان سرمادیده بودند و کارشان را تا حدودی بلد بودند. تلفات جانی زیاد نبود ولی کشاورزانی بدبخت و تولیدکنندگان ورشکست شدند که الحمدلله مال بود و جان نبود.
و اما آقای زی مفتخر بود که دیروز و پریروز یک نظر به گیلان و مازندران بیاندازد. و مشاهدات ایشان در سطور زیر به حضور جنابعالی تقدیم میشود:
آقای زی: طبیعت شمال به فــــــــــــــــا... رفت!
Feb 1, 2008
تبدیل فایل FLV یوتوب به فایل صوتی MP3 در اوبونتو
نرم افزار FfMpeg که از خطر فرمان یا همان ترمینال اوبونتو اجرا میشود قابلیتهای تبدیلی بسیار زیادی دارد. ولی یکی از سادهترین تبدیلها تبدیل فیلم فلش (مثلا فایلهای یوتوب یا گوگل ویدئو یا ...) به فایل صوتی Mp3 درواقع تبدیل که نه. بلکه استخراج صوت از فیلم. در خط فرمان تایپ بفرمائید
ffmpeg -i name_of_movie.flv name_of_sound.mp3
همین. فایل ام پی تری شما حاضر خواهدبود. علتش هم اینه که فرمت صوت در فایلهای فلش ام پی تری است و ما فقط تصویر رو حذف میکنیم و صوت رو نگه میداریم.
Jan 29, 2008
افزونه ادیت منوی راست کلیک در فایرفاکس
در فایرفاکس (چه بهتر از IE7 باشد چه نباشد.) مزیت افزونهها (اکستنشن) خیلی کارا و جالب است. مثلا در روزهای اخیر من با نصب چندین افزونه مختلف این مشکل رو داشتم که منوی راست-کلیک خیلی شلوغ شدهبود. چنان شلوغ که در رزولیشن مونیتورم جا نمیشد! و اصولا دهان مبارک صاف میشد تا گزینه مورد نظر رو پیدا بکنم.
لذا سرچ کردیم! و این افزونه جالب Menu Editor رو پیدا کردیم که تمام منوهای فایرفاکس را میتواند ادیت بکند. و حتی میتواند منوی راست-کلیک را از بیخ قطع بکند.
Jan 27, 2008
یک شات از match point
چه کسی بود صدا زد وودی آلن؟
وودی آلن مغز این انسان عجیب تا کجاها میتواند برود؟ من همیشه با دیدن چهره وودی آلن این حس بهم دست داده است که او یک کمدین موفق است! در حالی که «آخرین امتیاز» match point نه تنها یک کمدی نیست که یک واقعیت تمام عیار است.
آیا مردی وجود دارد که حداقل در نهان گاه خودش در عمیق ترین اعماق ذهنش علاوه بر همسر یا به هر اسم دیگر، زن زندگیش را کنار نزند و به زن دیگری فکر نکند؟ حتی برای یک ثانیه؟ حتی برای یک فکر کوتاه؟ حتی برای تجسم یک make love خیالی... حتی با فکر کردن به محسنات جنسی طرف؟
شاید بگویید «کافر همه را به کیش خود پندارد» باشه حق با شماست من این فکر، این عمل، این گناه، یا هرچه بوده را تجربه کرده ام و برای همین فکر میکنم دیگران هم باید تجربه کرده باشند، مهم برای من این است که آیا خیانت بد است؟ البته من الان فکر میکنم بد است. کاری به لفظ گناه ندارم. به نظرم زندگی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد و جلوی موفقیتهایی را که طبیعت برایش تدارک دیده را میگیرد. نباید مانع موفقیت زندگی کسی بشوی، تا طبیعت مانع تو نشود. ولی گاهی انسان خودش شیطان میشود و آتش میزند به هرچه دارد.
جامعه مردسالار ایرانی ولی همیشه یاد گرفته است که چیزی را که گناه مینامد به گردن : شیطان و زن بیاندازد. ولی عکس دوم خیلی خوب نشان میدهد که شیطان کیست و گناه را چه کسی شروع میکند؟
Labels: فیلم
Jan 26, 2008
Jan 25, 2008
یک شات از بیلی بت-گیت
چگونه میتواند باشد؟
شخص اول فیلم (که اسم Loren Dean زیر سایه بقیه است) جوان فقیری است که آیندهاش را در گنگستری میبیند و با جلب توجه رئیس (داستین هافمن) وارد دار ودستهی گنگستری او میشود. بیلی جوان انواع قتلها را میبیند و آخر سر هم میس پرستون را میبیند که با اینکه شوهر پولداری دارد، با مردان مختلفی رابطه جنسی دارد و روزها و هفتهها به خانه برنمیگردد و یک شب هم بیلی را میهمان میکند. زن عجیب قصه البته زن متفاوتی است و بیلی به یکی از عاشقان زن در لحظه مرگ، بروس ویلیس در نقش Bo قول میدهد که مواظب زن باشد. در این عکس چند ثانیه قبل از آن است که پرستون از جایی که نشسته و کنار یک آبشار است به آبگیر آبشار به ارتفاع حدود ده متر شیرجه بزند و...
Labels: فیلم
کدام اصلاح؟ کدام طلب؟ کدام صلاحیت؟
من هم رد شدم؛ به استناد بند 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات؛ به دلیل عدم التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه. در خبرهای پشت پرده بود که دستور است که همه متحصنین مجلس ششم باید رد صلاحیت شوند.از طرف دیگر از چهرههای پرسروصدای اصلاح طلبان اکبر اعلمی (نماینده تبریز) و دکتر نورالدین پیرموذن (نماینده اردبیل) هم بنا به همین بندهای یک و سه ماه 28 قانون انتخابات رد صلاحیت شدهاند.
و دو پیشبینی وجود دارد.
اولی به نظر من یک نمایشنامه تکراری هرباره است. سیستم به رای بیشتر نیاز دارد و همواره با این سروصدا راه انداختن و رای اعتماد دادن در مراحل اعتراضی، (مانند صلاحیت دکتر معین برای رئیس جمهوری) باعث حساس شدن کسانی میشود که ذرهای به اصلاح-طلبان (چه کسی این لقب مسخره را اختراع کرد؟) امید دارند و آنها را به پای صندوق رای میکشاند. و انتخابات پرشور میشود و فلان درصد مردم با شرکت در انتخابات مشت محکمی به دهان استکبار جهانی میزنند و ثابت میکنند که به جمهوری اسلامی وفادارند.
دومی هم که خیلی سادهانگارانه فکر میکند اصلاح طلبان حذف شدند! کدام اصلاح؟ کدام طلب؟ کدام صلاحیت؟ کدام حذف؟
Labels: انتخابات
Jan 24, 2008
کاترینا زتا جونز یا شهره آغداشلو؟
میدانید که آقای زی، اهل بخیه است و درد کشیده و چشم دریده و دنیا دیده و صد البته که جراحی پلاستیک هم!
ولی به هر سو این خانم محترمه هموطنه شهره آغداشلو (همشیره همسر مسبوق! [تشکر از تذکر کامنتی] استاد بته جقهی عزیز، قبله نقش و قلم، آیدین آغداشلو) که خلط در صدایش و زنگ در گلویش در خانهای از شن و مه تصویری متفاوت از یک زن ایرانیالاصل نشان میخواست بدهد. این روزها پا به پای دیگر هنرپیشگان هالیوودی مشتری جراحان پلاستیک است و کم نمیآورد.
از جدیدترین احساسات آقای زی، این است که الگوی خانم آغداشلو در هنرپیشهگی سرکار خانم کاترینا زتا جونز میباشد ولاغیر! که جالب اینجاست که سرکار کاترینا خانوم هم روز به روز عین قالی کرمون آپگرید میشود!
ایشان (شهره خانم آغداشلو) علاوه بر راه رفتن و حرف زدن و نگاه کردن، روز به روز از لحاظ چهره نیز به آن خانم (کاترینا بانو زتا جونر) متشابه میشود.
هرچند که رگ ایرانی کمی میجنبد ولی حقیقت را از واقعیت چه باک؟
Jun 28, 2007
Jun 14, 2007
هی پسر... لبخند
امیدوارم وقتی کلید پابلیش رو میزنم. پابلیش بشود.
امیدوارم وقتی خانه میروم غم درونم در چهره نباشد.
امیدوارم مشکلات مالی داغونم نکند.
امیدوارم سهل انگاری دیگری به بهای اعتبار کاری من تمام نشود.
امیدوارم کسادی بازار موقتی باشد.
امیدوارم چرخ اقتصاد بگردد.
امیدوارم. از درونم البته کشک است. ولی سعی میکنم درد دل کنم و امیدوار باشم.
راستی من اینترنت هم ندارم. امیدوارم به پابلیش این امیدها حداقل برسد.
Mar 26, 2007
من آرزو دارم
در تمام روزهای منتهی به عید باستانی نوروز
در تمام روزهای پس از عید باستانی نوروز
...
در هر حال و هر کجا که بودهام.
ته دلم (و البته فقط در ته دلم)
دلم خواسته که یک چیزی را حوالهاش کنم. حواله کردنی! آن چیزی را که لیاقت این ملت و فرهنگ تنپرور بیسیاست و بیکیاست است.
--- آه نگو که لیاقت خودم بیشتر است. میدانم. (سعی میکنم که بدانم. بدانم که خودم گه تر از آنم که حتی بهم حواله بشه) ---
آه نگو که اینها اداهای مدرنیته و روشنفکری مزخرف است! مردیکه من کجام روشنه؟
اصلا آدم چرا باید اسباب جنسی را به بدبختیای بکشاند که بشود فحش.
داغونم... نمیفهمم. نمیدانم. نمیرسم...








